מזעור מחלת הסוכרת על ידי אבחון מהיר וטיפול נתורופתי

מחלת הסוכרת תוקפת רבים מאיתנו, בטח בעידן של פינוקים קולינריים שאינם בריאים בכל פינה, לחץ תמידי ופעילות גופנית מצומצמת עקב חוסר זמן.

למרות שלפעמים הסיבות הספציפיות לסוכרת אינן ידועות, ולפעמים אין לנו שליטה עליהן, המציאות מראה שיש מספר דרכים בהן ניתן להקטין את תסמיני הסוכרת עד למינימום האפשרי. במאמר הנוכחי נציג עבורכם את הכלים המרכזיים שיראו לכם שהשד של הסוכרת יכול להיות נורא פחות ממה שאתם חושבים.

אבחון מהיר

חלק משמעותי מהבעייתיות של הסוכרת נובע מכך שהתסמינים שלה פעמים רבות אינם קיימים, מה שמביא לכך שהסוכרת "חיה" בגוף שלנו שנים (ולפעמים גם עשרות שנים) בלי שאנחנו מודעים לכך. מיותר לציין שככל שהסוכרת ותיקה יותר כך יהיה לנו קשה יותר להתמודד איתה וכך היא עלולה להביא לפגיעות באיברים ובמערכות הגוף השונות.

כל אדם צריך לבצע בדיקות דם בתדירות סבירה, שצריכה להיות גבוהה אם האדם נמצא בקבוצת הסיכון למחלה: אנשים שבמשפחה שלהם יש היסטוריה של סוכרת, אנשים בשנות ה-50 שלהם ומעלה, נשים בהריון וכן הלאה.

בדיקת דם פשוטה של ערכי הגלוקוז יכולה להסיר הרבה מאד סימני שאלה ביחס לסוכרת, גם אם בהרבה מקרים מבינים שבדיקה בודדה אינה מספיקה. לעיתים יש צורך בבדיקות משלימות שיכולות להתבצע בצום, בבדיקות העמסת סוכר שרואות את היכולת של הגוף שלנו להתמודד עם כמויות עצומות של סוכר ועוד.

יש כיום שיטות אבחון מתקדמות שמשנות את חוקי המשחק בתחום עוד יותר. מכשיר האבחון המהפכני  הזמין ברשת מרפאות ביו קיור סורק מעל ל-600 איברים ב-13 מערכות הגוף Global Diagnostics
תוך פרק זמן של כשמונה דקות בלבד. הוא מאפשר לראות האם קיים פוטנציאל לחלות במחלות כרוניות שונות, כולל כמובן סוכרת. הבדיקה עצמה היא פשוטה ואינה פולשנית או כואבת, כך שהיא מתאימה למבוגרים ולילדים כאחד.

הגישה הנטורופתית לטיפול בסוכרת

דרך תזונה נכונה והקפדה על אורח חיים תקין ופעיל ניתן לצמצם את הסיכויים למחלת הסוכרת בצורה משמעותית, וגם לצמצם את תסמיניה ואת רמת החומרה שלה. חלק ניכר מהטיפולים בסוכרת מבוססים על הרעיון הזה ומרחיבים אותו במידה מסוימת. כך מתחיל הטיפול בסוכרת עם שינוי משמעותי של הרגלי התזונה.

כדי למזער את הסוכרת רצוי להפחית את המאכלים והמשקאות בהם כמויות גבוהות של גלוקוז וכן פחמימות פשוטות: שוקולדים, מיצים ממותקים או מוגזים, עוגות, עוגיות וכן הלאה. מנגד, התפריט הנטורופתי ימליץ לנו לעבור למאכלים פשוטים לעיכול, בריאים ותורמים לתחושת שובע: דגנים מלאים, ירקות, חומוס, קטניות ועוד.

בנוסף לכך רצוי לצרוך מאכלים הכוללים שומנים המוגדרים כ"טובים", דוגמת דגים או מינים שונים של אגוזים. תוספי תזונה מסוגים שונים יכולים בהחלט להיכנס לתוך המשוואה התזונתית ולהשלים אותה.

האכילה לאורך היום צריכה להיות בארוחות קטנות, עם פער של מספר מצומצם של שעות בין ארוחה לארוחה. התבססות על ארוחה אחת או שתיים גדולות ו"צום" ביניהם לא תעשה את העבודה. כמו כן מומלץ לדעת רוב המומחים להקפיד על שעות מסודרות וקבועות יחסית של ארוחות, עד כמה שזה אפשרי.

כל אדם צריך להיות פעיל מבחינה גופנית כמה שניתן, והדבר נכון במיוחד במקרה של חולי סוכרת או אנשים שנמצאים בקבוצת הסיכון למחלה. זה לא אומר שכל אדם צריך להיות ספורטאי מקצועי, אלא שפעילות גופנית אפילו מתונה – נניח הליכה בת חצי שעה ביום, רצוי אחרי ארוחה – יכולה לחולל פלאים עבור הגוף שלנו. פעילות גופנית תהיה יעילה יותר כשהיא מלווה עם תזונה נכונה, וההיפך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *