המדריך לטיפולים ביתיים לכאבי גב

כאבי גב עלולים להיות נחלתו של כל אחד מאיתנו, כפי שיעידו הנתונים המצביעים על כך ששמונה מבין עשרה אנשים צפויים לסבול מכאבי גב תחתון בשלב מסוים בחייהם.

כאבים אלה עלולים להיגרם עקב סיבות שונות, ולכלול סימפטומים שהם הכל חוץ מנעימים: לא רק כאבים אלא גם תחושות דקירה או שריפה, הפרעה לתפקוד שלנו וירידה בביטחון העצמי.

כל מי שסובל מכאבי גב לכן רוצה לדעת כיצד הוא יכול להעלים אותם, כשחלק מהאנשים מעדיפים לעשות זאת ללא תרופות או טיפולים כירורגיים מורכבים. במדריך הבא נציג בפניכם דרכים שונות לטיפול ביתי בכאבי גב.

אם סובלים מכאבים, לא נחים (או לפחות – לא יותר מדי)

יש אנשים אשר מרגע שהם מרגישים בכאב גב, כל שגרת החיים שלהם מפסיקה בין רגע. הם נחים ושוכבים במיטה, רואים טלוויזיה, קוראים ספר וכן הלאה – הכל במטרה לאפשר לגב "לנוח", ולכאבים לעבור.

הגישה הזו לא בהכרח נכונה, ראשית מכיוון שפעמים רבות התנוחה בה אנחנו שוכבים או נחים אינה אידיאלית לגב. גם מבחינה נפשית זה לא ממש פשוט לשבת בחוסר מעש תקופה ארוכה, שעלולה להיות שבועות או חודשים, כשבמצב זה עלולים לסבול מדיכאון או מבדידות.

זאת ועוד, יותר ויותר מומחים כיום סבורים כי כן חשוב לחזור לפעילות רגילה פחות או יותר, אך מבלי לבצע פעולות מסובכות או לעשות תנועות מורכבות. אם אתם כן מחליטים להרים משא כלשהו, לדוגמא, ודאו שהוא לא כבד מדי, וכן שאתם מבצעים אותו בצורה נכונה: עם כיפוף של הברכיים, הגמשת הירכיים והתרוממות הדרגתית.

ביצוע מתיחות

מתיחות, כשהן מבוצעות בצורה נכונה, יכולות להקל במידה רבה על הכאבים בגב – כדי לדעת מה נכון ואיך אתם יכולים להיעזר במדריכים מקצועיים, דוגמת פיזיותרפיסטיים. סוג מסוים של טיפולים שעשוי להקל על כאבים בגב הוא טיפולי הסיבולת למיניהם, שבכוחם החיובי להביא לייצור אנדרופינים (שמעצם המהות שלהם משככים כאבים ומביאים להרגשה טובה), לחיזוק השרירים ולשיפור היציבה. אפשר פשוט לבצע פעולות שנחשבות למועילות מהבחינה הזו, דוגמת שחייה מספר פעמים בשבוע.

רהיטים ואביזרים אורטופדיים

זה מתחיל עם המזרון עליו אתם ישנים בערך שליש מהחיים שלכם. פעם הגישה הרווחת הייתה שמזרון קשה הוא אידיאלי לסובלים מבעיות גב, אך כיום ברור שמדובר בנושא מורכב. לכל אדם יש את הצרכים משלו, ומי שסובל מכאבי גב חייב על אחת כמה וכמה לבחור מזרון רק לאחר שכיבה עליו והתנסות בו: כמובן שהמזרון צריך להיות איכותי. הדברים אמורים גם לגבי הכיסא שעליו יושב האדם הסובל מכאבים.

שורה ארוכה של אביזרים אורטופדיים מיועדים לסייע בהתמודדות שלנו עם כאבי גב, ולכן הצטיידות בהם היא דרך נוספת להקל על כאבים בגזרה הביתית. הדוגמא המובהקת היא חגורת גב, שמפחיתה את העומס בעמוד השדרה, מקבעת אותו ומקלה על כאבים באזור.

קור או חום? גם וגם

בחלק מהמקרים אנחנו מתמודדים עם כאבים באמצעות חום, בעוד שבאחרים דווקא הקור הוא שעשוי לעזור. במקרה של כאבי גב, אפשר לטעון שהתשובה בהחלט יכולה להיות גם וגם.

הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא להניח דברים קרים על גבי הגב, דוגמת חבילת קרח או חפיסה של ירקות קפואים שלוקחים מהמקפיא. הקור הזה יביא להצרה של כלי הדם ולהפחתה של הנפיחות והדלקות. חשוב להקפיד להניח את הפריט הקר עד חמש דקות, כי אחרת עלול להיגרם נזק לעור.

כעבור פרק זמן של כיומיים, חשוב להניח על גבי אותו אזור בדיוק חבילה חמה – לדוגמא כרית מחוממת – כדי להאיץ את קצב זרימת הדם. שתי הפעולות האלה עשויות לחולל יחדיו פלאים לגב, עם מינימום מאמץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *